vrijdag 22 december 2017

Blogmass 22 - De grote verhuizing

Voor de kerstvakantie verhuis ik de cavia's naar mijn ouders, want tussen Kerst en Oud en Nieuw ben ik op het Congres van de NJN. En verder is het ook gewoon leuk om tijdens de kerstvakantie thuis te zijn, buiten de dagen om die ik weg ben.

Dus de cavia's verhuizen, dat is altijd een gedoe, mede omdat het samen gaat met een hoop andere meuk die ik moet verhuizen. Inmiddels heb ik wel een goed gevoel voor wat er allemaal mee moet, maar toch blijft het een klus. Hier een verkorte meeneemlijst:
  • Zaagsel
  • Korrels
  • Hooi
  • Droogvoer
  • Lekker voer (zoals Knaagdroom)
  • Vers groenvoer (wat er nog in de koelkast ligt)
  • Mandje
  • Theedoeken/handdoeken
  • Omheining
  • Drinkfles
  • Voerbakjes
  • De Cavia's
Hiernaast komt dan meestal nog mijn zomerkampspullen, of zoals in dit geval, alles voor congres. Nou moet ik wel bekennen dat het vaker mis gaat bij het meenemen van mijn eigen spullen dan bij de spullen voor de cavia's, dus perfect is het systeem nog niet, maar wel goed genoeg.

Naast dat ik vaak mijn eigen spullen vergeet of iets in die trant, bestel ik ook wel eens nieuwe dingen voor de cavia's en laat dat dan bij mijn ouders bezorgen. Hierdoor hoef ik dan een deel van de (zware) spullen niet mee te nemen.

Nadat alles ingepakt is, is het tijd om te vertrekken. Het rijden gaat dan volgens normaal schema, met extra zorgvuldig over de drempels gaan. De cavia's vinden het vervoerd worden vaak geen probleem, omdat ze gewoon liggen te slapen. Ze hebben ook wel een keer de hele route discussie gevoerd met elkaar, maar toen was het warm in de auto en buiten de auto en overal.  Dus ik denk dat ze dan gewoon elkaar sneller zat zijn.

Ook deze keer waren ze gewoon braaf en zijn ze blij met hun tijdelijke 3-cavia's-woning.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten