donderdag 7 december 2017

Blogmass 7 - Nico's nagels

Gisteren dus de nagels van Teddy geknipt, wat echt een compleet drama was, beledigde Teddy, nog steeds niet echt comfortabele, korte nagels. Gelukkig is Nico veel minder een dramaqueen. Nico is meer een dramaqueen met oppakken, wat zo zijn eigen redenen heeft en waar ik nog een blog over wil schrijven.

Maar als je Nico neerzet, een pootje pakt, de eerst 2 (achter) of 3 (voor) nagels knipt, dan gaat hij pas zijn poot wegtrekken bij de laatste nagels. Na drie pootjes was hij het wel een beetje zat, en dan krijg je deze typische houding waarin hij laat zien dat hij niet blij met me is:

Maar als je hem dan even aait (wat ook niet echt gewaardeerd wordt ofzo) nadat je al zijn nagels korter hebt geknipt, is het ook wel weer oké.
 Ik moet toch wel zeggen dat Nico wel mijn respect heeft verdient als het gaat om het verstoppen van zijn pootjes. Hij heeft veel haar, dus dat is al een voordeel, maar hij zet ze ook nog eens super dicht bij elkaar. Als je dan via zijn been zijn pootje wilt pakken, dan werkt dat niet omdat hij zijn pootje in zijn vacht verstopt. Het is geniaal, maar beetje vervelend.

Het is wel jammer dat Nico buiten de kooi slecht eet. Ik had een hele (!) paprika voor zijn neus gezet, maar daar was hij niet aan begonnen, wel met het langzaam achteruit schuifelen om van mij af te zijn. Momenteel zit hij vredig in de kooi te eten, dus ik denk dat alles wel weer oké is. Oja, zijn nagelkniptijd was ongeveer 10 minuten, inclusief even aaien en zeggen dat hij het goed doet en dat Teddy nog iets van hem kan leren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten