maandag 4 december 2017

Blogmass 4 - Vogelzitten

Eind april zijn mijn ouders voor twee weken op vakantie gegaan naar Denemarken. Ik zou de tweede week komen, zodat ik ook nog een beetje een vakantie had. Maar als je weg gaat van huis, moet er dus iemand op de beesten passen, dat deden mijn broertje en zusje gelukkig de tweede week, ik was de vogels aan het vermaken de eerste week.

Zaterdagochtend vertrokken mijn ouders, iets wat de vogels niet leuk vonden. Ik vond het veel te vroeg om mijn dag daadwerkelijk te starten om 07:00 uur op een zaterdag, dus ik was weer naar bed gegaan. De vogels hebben me niet wakker gemaakt, dus ik denk dat zij ook rustig waren. Zodra ik weer beneden kwam, was het wel weer veel roepen naar me, veel aandacht vragen en ik mocht beslist niet van hun uit beeld verdwijnen. Dat limiteert het leven wel een beetje, want geen eten (keuken is uit het zicht) niet naar de wc (die is ook uit het zicht, no surprises there...) en al helemaal geen eten willen halen, want dan ben je uit het huis. Gelukkig trok ik me nergens wat van aan, wat de vogels ook snel leerde dat ik ook maar een wezen ben en dat ik ook graag mijn ding doe.

Het "buitenspelen", oftewel uit de kooi laten, was prachtig. Ik had hun "transportkooi" opgezocht en ze daar aan laten wennen. Dat ding zelf was niet eng, maar op het moment dat ik eraan zat, dan reageerde ze echt alsof ik een moord aan het uitvoeren was. Ik geloof dat ook om die reden ze het niet echt leuk vonden om in die kooi gestopt te worden. Ik had bedacht dat ze het wel prima zouden gaan vinden, als ik ze er elke dag even in zou zetten en ze zou kalmeren. De eerste keer was het moeilijk. Mix was Pepper een beetje aan het opjutten, terwijl Pepper het allemaal wel oké vond. Ik heb er behoorlijk wat pitjes in moeten stoppen voor Mix rustiger was en Pepper niet meer van slag maakte. Het duurt nog wel even voordat ze er helemaal aan gewend zijn, maar het begin is er.

Van de zomer zijn mijn ouders ook weer even weggeweest, toen had ik weer op de vogels gepast en ze natuurlijk ook weer even in de transportkooi gestopt. Het ging al een stuk beter, Pepper was wel opzoek naar vliegtuigen, wat niet het slimste was, en Mix was wanhopig mijn aandacht aan het trekken. Ik  heb Pepper afgeleid zodat hij zich op mij ging focussen en toen heb ik ze allebei voorgelezen. Dit vonden ze wel prima, al was Pepper wat afgeleid bij alles. Ook vonden ze een plant op de tuintafel, daar gingen ze aan knagen en ze waren zowaar beledigd dat ik de plant afpakte.

Ik hoop dat ik van de zomer nog een momentje heb om de vogels wat te laten wennen aan de transportkooi en dan op gave avonturen gaan (zoals een rondje rijden of stiekem naar Wageningen gaan)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten