zondag 10 december 2017

Blogmass 10 - De hobby's van Nico

edereen heeft hobby's, zo ook cavia's. Vandaag ga ik het hebben over de hobby's van Teddy. Maar eerst even kort wat over Nico:


Napoleon B. von Chocotoff, roepnaam Nico, ongeveer 2 jaar, extreem harig, sukkelig, stiekem vocaal, hobby's: liggen, slapen, hooi eten

Nico is een beetje de saaie normale cavia met zijn afwijkingen. Nico kan niet stil vluchten, hij moet er geluidjes bij maken. Ook comfortabel gaan liggen levert geluidjes op en rondsnuffelen ook. Hard kauwen op brokjes doet hij ook graag, samen met onschuldig kwijlen (iewl).

Maar ik ga niks zeggen over zijn hobby liggen, ik heb daar een paar foto's van, omdat foto's meer zeggen dan woorden:



Ja, je ziet het goed, hij wil vooral op hooi liggen en in echt te schattige houdingen. De laatste paar dagen was hij bezig met al het hooi voor zichzelf te claimen door erop te liggen, wel onder het motto van: als ik wakker word, kan ik meteen beginnen met eten.

Nico vindt dingen uit de koelkast ook wel prima om te eten, maar zeurt er niet om (tenzij het te lang duurt of hij gewoon écht honger heeft). Nico is nooit geweest van het vooraan staan. Nu als ik aankom met het voer, dan rent hij naar achteren om Teddy voor te laten. Ik moet dan Teddy even bezig houden, anders loopt ze Nico omver. Er wordt goed voor hem gezorgd hoor :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten