zaterdag 9 december 2017

Blogmass 9 - De hobby's van Teddy


Iedereen heeft hobby's, zo ook cavia's. Vandaag ga ik het hebben over de hobby's van Teddy. Maar eerst even kort wat over Teddy:



Teddy, zeugje, bijna 2 jaar, heeft vermoedelijk ADHD, hobby's: rondrennen, zeuren om eten

Teddy is inmiddels bijna 2 jaar, maar gedraagt zich nog steeds als een 7 maanden oude cavia (wat tóévallig de de leeftijd was dat ik haar adopteerde). Hoe weet ik dit? Nou, Teddy heeft alleen maar handtam aan haar lijstje toegevoegd, samen met bijten als nagels geknipt moeten worden en uit bad springen als haar billen gewassen moeten worden.

 Maar even over haar hobby's. Teddy houdt van rondrennen en zichzelf druk maken. Normaal hebben jonge cavia's veel last van te veel energie, waardoor ze gaan rondrennen en popcornen (rondrennen en springen en spontaan van richting veranderen). Dit gaat vaak weg zodra de cavia ouder wordt, dan worden ze rustiger en voor sommige mensen saaier. Teddy niet. Teddy rent elke dag haar (voor mijn gevoel) 600 rondjes door de kooi, al dan niet met Nico.

Tijdens de kerst- en de zomervakantie zitten ze in een kooi die geschikt is voor 3 à 4 cavia's, en daar wordt ze zo gelukkig van. Helaas heb ik (nog) geen plek voor die kooi (of de stiekem een maatje grotere die mijn ouders hebben en ik al gedipst heb).

Het zeuren om eten doet ze vaak in combinatie met als een gek rondrennen, en eigenlijk zeurt ze om eten zodra ik bij de koelkast ben. Ik weet niet of ze echt honger heeft, of dat ze gewoon aandacht wilt (om het dan weer weg te kunnen rennen voor mijn hand). Ik heb ze al extra gevoerd, maar het idee dat ze dat ook nodig hebben, dat heb ik dan weer niet. Ach ja, ik ga hun vetjes gewoon in de gaten houden :)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten