vrijdag 29 mei 2015

Cavia update

Zo zit je in een saai college, eigenlijk een saaie discussie, en dan bedenk je je opeens dat je al een tijdje niets meer hebt gezegd over de cavia's! Noooooo, dat kan natuurlijk niet.

Denk nou maar niet dat ik ze vergeten ben, ik geef ze nog netjes 's ochtends wat lekkers, 's avonds veel avondeten en ergens tussendoor wat droogvoer en hooi. Daarnaast knuffel ik ze ook nog wel, helaas wat minder dan dat ik zou willen, maar dat is alleen maar vanwege de drukte... Ach ja, ze zijn ook wel tevreden als ik tegen ze praat (dan gaat Macy met haar hoofd heen en weer zwaaien) en Mr. Lee kijkt je alleen maar aan alsof je gek bent en vraagt zich af waarom hij geen eten krijgt.

Nou is dat niet alleen alles. Er is me ook wat anders opgevallen: Macy doet erg graag aan eten pletten. Ik weet niet of dit een nieuwe rage is, of dat het gewoon een ding van haar is, maar ze wil erg graag hooi eten van een berg, maar hij moet wel plat zijn. Gras is ook het lekkerst rechtop, maar je moet er wel eerst op gezeten hebben... Raar beest. Mr. Lee heeft ook zo zijn ding: hij vindt het leuk om in hoekjes van het hekje te zitten. Daar gaat hij dan zitten en kijkt een beetje rond alsof hij de koning van het speelplein is...  (hij zou goed in de tekenfilmserie "Recess" passen). Buiten stil zitten hobbelt hij ook wel rond, vooral even op patrouille langs de hekken om te kijken of alles wel een beetje in orde is en of er niet stiekeme ontsnappingsgaten zijn, al ziet hij ze niet als ze er wel zijn. Ja, hier heb ik een leuke anekdote over.

Er was eens een dag, dat ik had besloten dat de cavia's op verkenning mochten in mijn kamer. Om dit voor elkaar te krijgen moet ik een hekje open maken, dus dat had ik gedaan. Macy stormde er meteen opaf, ik geloof dat ze een zevende zintuig voor dat soort dingen heeft. Mr. Lee rende zijn patrouille rond de hekjes en miste compleet dat er best wel een groot gat was. Macy zocht Mr. Lee op, natuurlijk aan de buitenkant van het hek, en Mr. Lee ging heel zielig staan kijken, want hij snapte compleet niet hoe Macy daar nou weer terecht was gekomen. Dat was wel even een beetje grappig voor mij en zielig voor Mr. Lee. Dus ja, wat doe je dan als goede cavia-eigenaar. Juist, je zet meneer voor de opening en kijkt hoe hij een sprintje naar de vrijheid trekt.

Wat ook grappig is, is dat Mr. Lee het erg leuk vindt om op het tapijt te springen en er weer vanaf. Moet je je voorstellen, een zeer pluizige cavia die als een gek je tapijt op en af aan het springen is. Macy was toen gewoon rond aan het snuffelen in mijn schooltas, want ja, dat moet ook gebeuren.

Maar maar maar! Good news everyone! Ik heb een tent voor mijn cavia's! Naja, tent, het is eigenlijk meer een gewi (grote, gezamelijke tent waar NJN'ers zonder meegebrachte eigen tent in slapen). Daarnaast heb ik ook gras gekweekt voor mijn caafjes, dus nu heb ik een "graslandschap" en een tent! Ik vind het echt geweldig! Mr. Lee vindt het ook geweldig, Macy stiekem ook, al laat ze het niet echt zien.



omnomnomnomnom


Het excursiegebied


















Het terrein














Gezellig samen in de gewi!









 





























De NJN heeft wel de traditie om een gewi een naam te geven... Nou ben ik niet briljant met het namen geven aan dingen (de fluffyzak heet gewoon fluffyzak en de tent heet momenteel tent)
Dus, weet jij een leuke naam, laat een reactie achter! P.S. moet wel een dier zijn ;)

Tot de volgende blog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten