zaterdag 6 juni 2015

Pionnenproef 2015

Eindelijk is het dan zo ver! De pionnenproef. Na bijna een maand ernaar te hebben uitgekeken mag ik dan eindelijk met Frank op pad naar een weiland van Jan om daar tussen pionnen door te crossen. Ik ben echt super blij dat ik Frank mee kon nemen, want om eerlijk te zijn, was dat afgelopen twee jaar niet mogelijk. Terwijl ik de mencursus aan het volgen was en de pionnenproef daar aangeboden werd, was Frank kreupel. Het jaar daarna besloot ik om te kijken hoe het was om door een hek te vallen, dus toen was ik kreupel en dit jaar, ja, toen waren we allebei niet kreupel! Gelukkig maar, want ik denk echt dat ik teleurgesteld zou zijn als dat wel zo was.

Eventjes een soort van dagtocht maken doe je niet zo maar, daar moet je heel wat voor regelen. Ik heb ervoor gezorgd dat ik Frank überhaupt mag meenemen, dat de wagen van het slot kon, dat het tuig ergens was, dat er drinken voor ons was, dat er koekjes waren, dat ik een groom had en dat ik aangemeld was als kandidaad. Maar dat was niet alles, ik heb ook nog een ActionCam geregeld! Mijn broertje had er een gekregen voor Kerst geloof ik, dus ik heel lief vragen of ik hem mee mocht om Frank en mij te filmen. Nou dat was gelukkig geen probleem.

Ik dus als een gek afgelopen dinsdag dat ding op de wagen proberen te doen, nou, dat werkte. Het zat wel wat los, maar hoe erg kan dat nou zijn? Nou, zegmaar zo erg:
De camera viel de hele tijd naar achteren, waardoor het de mooie wolken filmde. Dus dan maar een andere oplossing gezocht.

Uiteindelijk kwam ik erachter dat er een dikkere stang op de wagen zat en daar heb ik hem toen aan vast gemaakt. Ik merkte tijdens het vast maken al dat de schroeven niet helemaal vast gedraaid konden worden, dus tot zover was het best wel positief! Frank was heerlijk vrolijk, lekker vlot en soms zelfs een beetje fanatiek! Het was heerlijk. Ik heb met Frank drie rondes gereden, één in draf, met veel fouten, één in galop, met ook aardig wat fouten en de ervaring dat Frank soms wat lastig in galop te houden is en de ontdekking dat hij niet zo goed een linker bocht kan maken in de rechter galop. Tenslotte heb ik de laatste ronde in draf gereden. Alles was foutloos, behalve het laatste poortje, dat te klein hersteld was nadat iemand anders hem ondersteboven had gereden.

Maar goed, ik heb het op film! Kijk en geniet:

Disclaimer: De muziek (Bromance - Tim Berg) in dit filmpje is niet door mij geproduceerd


Oja, ik was van plan om een mooi verhaal te schrijven over de CPK: Cavia Periodieke Keuring, met mooie voor en na foto's, maar omdat het gisteren zo warm was (ongeveer 30 graden Celsius) heb ik Mr. Lee alvast geknipt. Hij is nu wat levendiger. Dat is wel een beetje jammer.... Maar verder gaat het goed met de cavia's. Ze zeuren om eten, ze luieren en soms laten ze zich aaien. Verder hebben ze op dit moment een beetje hooi nodig, dus dat ga ik erin gooien ;)

Tot de volgende blog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten