vrijdag 13 maart 2015

SOGgen

Het is alweer een tijdje geleden dat ik aan mijn blog heb gewerkt, ik weet het, sorry daarvoor. Het was niet dat ik het druk had, maar eerder dat ik compleet geen inspiratie had en daardoor me ongelukkig voelde en nog minder inspiratie kreeg.

Maar nu...

Ik was de caviakooi aan het schoonmaken toen mijn briljante hersenen met het idee kwamen om een stukje te schrijven over hoe goed ik ben in SOG-ontwijkend-gedrag. Ik hoor jullie al denken: Huh, wattes? Nou SOG-ontwijkend-gedrag, ook wel bekend als SOGOG (nee, dat is het eigenlijk niet...). Ik zal even een uitleg geven over deze nieuwe term

Allereerst zal ik het eerste deel van het begrip uitleggen: de SOG. SOG staat voor Studie-Ontwijkend-Gedrag en is zowel als zelfstandig naamwoord als als werkwoord te gebruiken. De meest voorkomende vorm waarin het wordt gebruikt is het werkwoord SOG of SOGgen. SOGgen houdt in dat je niet leert wanneer je eigenlijk wel moet leren, zoals tijdens zelfstudieweken en tentamenweken. Normaal ben ik heel goed in SOGgen, door bijvoorbeeld Sims 3, ZooTycoon 2, HorseTycoon of Forge Of Empires te spelen, of op Facebook te zitten (al verveelt mij dat wel snel). Soms doe ik zelfs aan tv kijken, afwassen, de was doen of in uiterste SOG-aanvallen opruimen. Maar nu is het anders, ik lijd dus aan SOG-ontwijkend-gedrag.

Als je SOG-ontwijkend-gedrag hebt, dan zit je of te leren terwijl je ook de caviakooi kan schoonmaken, aan je blog werken, de moestuintjes van Albert Heijn kan inzetten (uitvoeren/planten voor leken) en aan het logboek daarvan kan werken. Maar wat ik heb zitten doen is het bedenken van wat ik kon gaan doen, om vervolgens de PowerPoint van de colleges op te starten en die maar te gaan zitten leren. Ik was echt super goed bezig!

Terwijl ik dit vet enthousiast aan het typen ben, meldt de editor-modus van deze blog elke keer dat hij de blog niet op kan slaan (want ja, traag internet, gezamenlijk met geen internet) en daarbij zitten mijn twee schatjes te zeuren om eten... Ik ben nog steeds van mening dat ik ze te veel verwen met elke ochtend een stukje snoepkomkommer of paprika en een berg hooi, droogvoer en dan 's avonds nog een keertje een berg andijvie en ongeveer een halve tot een hele witlof... Maar elke keer eten ze braaf alles op, zeuren ze om meer en worden ze stiekem steeds dikker en hun vacht steeds mooier.

Nou beweer ik niet dat hun vacht niet mooi was bij mijn ouders, ze waren daar echt gelukkig, maar de verhuizing naar mijn kamertje had nogal een aanslag op Macy gedaan. Zij vond het helemaal niets, terwijl Mr. Lee het wel wat spannend en interessant vond. Macy at de eerste twee dagen nauwelijks, haar vacht werd plukkerig en haar buik kaal. Nou kan dit wijzen op mijten of schurft, maar met wat gezonder voeding en anti-parasieten- en -mijtenmiddel was de kaalheid zo weg en met paprika heb ik haar liefde weer terug gewonnen en nu vindt ze het wel prima hier.

Kijk, nou heb ik mooi geSOGd tijdens het SOGgen over het SOGgen.

En hiermee sluit ik deze blog af en tot de volgende keer, waarbij ik beloof dat er weer foto's zullen zijn!

1 opmerking:

  1. Niet te moeilijk maken hè. Anders krijg ik nog last van BOG ( blog ontwijkend gedrag )

    Die caafjes boffen maar met jouw :-)

    BeantwoordenVerwijderen