dinsdag 28 april 2015

Report schrijven

Voorkant verslag
Poeh, wat een drukte en stress afgelopen week! De laatste puzzelstukjes van de opdracht voor het schrijven van een report vielen eindelijk op zijn plaats. Veel later dan dat ik had gewild, maar om eerlijk te zijn waren de instructies ook niet duidelijk. Maar goed. Als de opdracht binnen is en alles snap je, dan begint het meest interessante werk: het schrijven van je report.

Allereerst is het handig om een grove lay-out en indeling te maken. Dit doe je door je hoofdstukken op volgorde te zetten en alles erin te zetten wat je kwijt wilt in dat hoofdstuk. Het is niet simpel en ik heb ook veel hoofdstukken leeg gelaten.

Ten tweede heb ik alle figuren en tabellen ingevoerd en bij de juiste hoofdstukken gezet. Nu staan alle "nuttige" tabellen en figuren bij Results en alle onnuttige dingen bij Appendix. (Oja, had ik al gemeld dat mijn report in het Engels moest?). Daarbij heb ik het voorwoord, of op z'n Engels From the author geschreven. Dat was ook nog wel leuk om te doen, net zoals het maken van de kopjes.

Ten derde heb ik een onzichtbare te-doen-lijst gemaakt met de dingen van leuk naar niet leuk gerangschikt. Materials and Methods (Materiaal en methode, M&M) stond als leukst en Introduction als niet leuk. Verder stond Conclusion and discussion daar weer tussenin. Dus je snapt wel hoe ik verder het verslag heb geschreven.

Als laatste heb ik de lay-out overal recht getrokken en daarbij heb ik een leuk koeienplaatje gevonden voor op de voorkant. Want ja, mijn report ging over het gedrag van koeien in een open field experiment. 

Afgelopen week heb ik, buiten het schrijven van een report, ook nog de cavia's in een pan gestopt om te wegen. Macy is 11 gram aangekomen! Dat is best wel een ding voor een oude cavia. Mr. Lee is bijna 20 gram aangekomen, maar dat zal wel door het haar komen. Nu is hij harig en dik. Maar om iedereen even te troosten dat ik weinig had geschreven, hier is een foto van Mr. Lee in een pan.

Sorry voor de korte blog, maar mijn hoofd is momenteel een beetje in protest omdat het zijn 2000 uurs koffie niet heeft gehad en ik al behoorlijk hard aan mijn report heb zitten werken.

Maar goed, volgende keer een langere blog, beloofd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten