zaterdag 14 februari 2015

Happy Singleday!

Fijne Valentijn iedereen! En mocht je geen Valentijn hebben, niet getreurd, ik heb er ook geen...
En ik heb er al lang geen, ongeveer net zo lang als dat ik oud ben, ongeveer. Niet getreurd, ik ben niet van plan om daar zielig over te gaan doen en jullie je schuldig te laten voelen vanwege het wel hebben van een Valentijn. Ik heb sinds 12 jaar mijn geliefde cavia's en sinds 4 jaar de vogels van mijn moeder. Zolang ik ze eten geef, heb ik ook ook hun liefde.

Toch heb ik ondanks mijn hopeloze single zijn, ooit een roos met Valentijn gehad. Het was op de middelbare school, tijdens wiskunde. Het was een mooie roos, rood, niet dieprood en ook niet lichtrood, gewoon van formaat en hij paste net niet in mijn kluisje, dus moest ik er een stukje van de steel afsnijden. Ik weet nog dat ik er natte doeken en aluminiumfolie om de steel had gedaan en hem vol zorg en liefde in mijn kluisje had gestopt. Het was fijn om een roos te krijgen op Valentijnsdag, het gaf me wat vertrouwen in een hopeloze zaak. Helaas was het wel een beetje minder dat elk ander meisje in de klas ook die roos had gekregen. Het was toch een mooi gebaar van die persoon.

Dank je wel, Thom!

Eventjes iets anders. Het is Valentijn en ergens voel ik mij verplicht om een love-song te posten. Nou ben ik een wetenschapper en vind ik alle liefdesliedjes een beetje zoetsappig en kunnen die zijn niet wetenschappelijk verantwoord. Er wordt altijd gezegd: Mijn hart voelt dat ik bij jou moet blijven. Het hart krijgt alle credits, maar het zijn de hersenen die al het werk doen.

 
Science Love Song - ASAP Science

Voor ik jullie allemaal gedag ga zeggen, wil ik nog even een shout-out doen naar een paar mensen, want ja, Valentijn gaat natuurlijk om het liefhebben:
* Mijn ouders voor het altijd verlenen van steun
* Noraly voor het altijd voor mij klaarstaan
* De Caafjes voor het altijd knuffelbeschikbaar zijn
* De vogels voor het boos worden als ik weer thuis kom na een weekje rondhobbelen op de Universiteit (ze zijn boos dat ik weg ben geweest voor zo lang)
* Mijn broertje en zusje voor de broer-zus-irritatie
* Siobhan voor alle plezier op Uranus
* Frank voor het brengen van paardenplezier (hij was vandaag een beetje bang voor zijn voerbak, die was mooi fel wit en nieuw)
* En natuurlijk de eigenaresse voor het laten gebruiken van Franks vrije tijd
* Verder nog naar alle andere mensen die ik ben vergeten
Dit was het dan weer, tot mijn volgende blog!

3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé die Katinka (had even last van autocoureur, er stond iets heel raars). Toppie meissie. Jouw tijd komt nog wel , hoor

    BeantwoordenVerwijderen