maandag 21 december 2015

Kerstinkopen

Ojee, zo druk met lesgeven, reflectieverslagen maken, zorgen dat cavia's niet in een depressie raken omdat ik veel weg ben en het bij elkaar schrapen van een nieuw Hoofdbestuur voor de NJN (momenteel zitten mijn toekomstige bondsvoorzitter en ik te schrapen in een lege ijsbak), dat ik mijn blog helemaal ben vergeten.. sorry jongens en meisjes!

Inmiddels is het alweer het seizoen van cadeaustress, boomkoopstress, en eigenlijk gewoon vakantiestress. Er moet veel gedaan worden om een mooie Kerst bij elkaar te krijgen. Ook ik ben behoorlijk in de weer geweest. Ik vier dit jaar Kerst bij mijn ouders, dat betekend dus dat ik twee weken weg ben uit mijn kamertje, oftewel, de caafjes moesten meeverhuizen... Nou klinkt het simpeler dan dat het is, want wat moet er allemaal mee, hoeveel tijd heb ik om alles te verzamelen en het allerbelangrijkste: hoe krijg ik ze bij mijn ouders.

Gelukkig beschik ik over een auto, dus kan ik gewoon van hot naar her rijden, eventueel zelfs met caafjes, dus dat heb ik ook gedaan. Spullen verzameld, waar ik een half uur over zou moeten doen volgens mijn planning, bleek toch een uur te zijn en nog steeds ben ik dingen vergeten. Maar goed, ik had wel het mazzeltje dat ik nieuwe voorraden nodig had, dus die heb ik online besteld en bij mijn ouders laten afleveren. Scheelt weer sjouwen. De auto zat aardig vol, cavia's erin, voer voor caafjes erin, kleding erin, kerstcadeautjes erin en tenslotte ik er ook maar in. Auto stampvol, onderweg de meest hilarische blikken van mijn medeweggebruikers (waaronder een politieagent met zijn hond), want ja, wanneer zie je nou een klein schattig autootje, zoals de mijne, volgestouwd met cavia's, kleding, eten en een hongerig persoon? Niet zo vaak volgens mij.

De caafjes op hun nieuwe plek
Aan het verhuizen zat een minder leuke kant, de cavia's waren compleet van slag. Mr. Lee was er heilig van overtuigd dat ik niet meeverhuisd was, Macy herkende de geur en de omgeving wel, maar vond de locatie van de kooi een beetje apart (normaal staan ze naast de servieskast, maar nu voor de tv omdat er een andere kast naast de servieskast staat). Ik had het best wel zwaar de eerste paar dagen dat ik bij mijn ouders was, ik moest achterstallige klusje opknappen en twee cavia's overtuigen dat ik meeverhuisd was. Macy was snel overtuigd, terwijl Mr. Lee toch wel 2 knuffelbeurten nodig had. Nu is hij gelukkig ervan overtuigd dat ik daar ook ben en begint al langzaam weer luidruchtig om eten te zeuren als er iemand beweegt (wat best vaak is met 5 man in huis...)

Zodra de caafjes een beetje gesetteld waren, ik gegeten had, heb ik een cadeaulijst gemaakt. Niet super simpel om te doen, maar het is gelukt, de tussenstand is:
  • Moeders: niks
  • Vaders: niks
  • Broertje: niks
  • Zusje: half
  • Caafjes: niks
  • Vogels: niks
Oké, maakt alles meteen weer interessant, moet op kerstcadeautjes jacht. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, want wat wil moeders hebben? Wat wil vaders hebben? En broertje is nou ook niet echt het makkelijkste van alles...

Daarnaast ga ik tweede kerstdag naar een vriendin, dus voor haar moet ik ook wat halen, en voor de rest van haar familie. Nou had ik gelukkig wat voor haar vader, een idee voor haar moeder, idee voor haar zusje (wat toch compleet anders is geworden) en natuurlijk iets voor die vriendin zelf... Ach ja, het komt allemaal wel goed dacht ik.

Lekker uitgerust, lekker geslapen, naar de Q-music Santarun geweest in de Winter Efteling, lekker door het park heen gehobbeld, met vreemde mensen gesproken, met een vriendin veel lol gehad, afterparty bezocht, etc. Hele gave mok gekocht en natuurlijk ben ik nu eigenaar van de Q-music Santarun-kostuum! Maar daar hadden we het niet over

Inmiddels is het al weer de dinsdag voor Kerst, oftewel nog twee dagen totdat het Kerst is, en ik geloof dat ik wel een beetje moest opschieten met de kerstcadeautjes. Sinds zaterdag ben ik als een gek bezig geweest om een lijstje te maken met wat ik iedereen wil gaan geven, druk internet over geweest voor prijsindicatie of zelfs al het bestellen. Nou verwacht ik vandaag nog twee pakketjes, waarvan één een cadeautje is van mijn broertje voor mijn moeder, één een cadeautje voor mijn moeder van mij. Ik verwacht ze rond 15:00 uur. Spannend allemaal!

Inmiddels is de kerstcadeuatussenstand:
  • Moeders: wachten op bezorging (laatste bericht was dat het in het sorteercentrum lag)
  • Vaders: gekocht en ingepakt op 1 klein dingetje na
  • Zusje: ingepakt en andere helft wordt pas na Kerst geleverd (sorry) (niet leverbaar :') )
  • Broertje: wachten op bezorging, vrees dat het pas na Kerst komt (sorry) (wordt verstuurd binnen 7 werkdagen, de kerstdagen uitgezonderd)
  • Vriendin: gekocht, moet nog worden ingepakt
  • Zusje van vriendin: gekocht, moet nog worden ingepakt
  • Moeders van vriendin: gekocht en ingepakt
  • Vaders van vriendin: gekocht en ingepakt
Ik geloof dat ik er wel bijna ben zo. Er moeten nog wat tegoedbonnen worden gemaakt voor het geval dingen niet binnenkomen.

Ik heb werk aan de winkel, dus ik sluit deze blog af.

Later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten