donderdag 22 oktober 2015

Van alles en nog wat

Groot nieuws! Mijn blog heeft tot nu toe 750 bezoekers gehad! Jeej! Ja, nu vragen jullie je natuurlijk af hoe ik dat kan zien... Nou, Blogspot heeft daar een prachtig overzicht van als je de pagina opstart en ingelogd hebt.






















Dit is dus het standaardscherm die ik voor mijn neus krijg als ik Blogspot opstart. Het enige wat ik nooit snap, en waarschijnlijk ook niet ga snappen, is waarom Rusland altijd zo donkergroen oplicht? Ik weet dat het betekend dat er daar veel lezers zijn, maar Russisch lijkt nou niet echt op Nederlands... Maar goed, ik kan diezelfde vraag ook stellen met waarom Amerika lichtgroen oplicht... Laten we het maar houden op Google-Translate en dat ik dan echt super interessant ben, vertaalt door een machine, met weinig grammaticaal gevoel... Trouwens, dat kleine groene stipje in Europa dat zijn wij! Ja, ons kikkerlandje wordt ook weergegeven op de kaart!

Verder heb ik nog meer goed nieuws, het barst ervan de laatste paar blogs, maar dit is echt groot en goed nieuws: Macy is aangekomen! Best wel veel nog, stiekem. Ik heb haar gecheckt en nergens groeien er rare knobbels of iets in die trant, ze is helemaal een en al fluffy-jelly-piggy (zoals ze hoort te zijn). Ze weegt nu overigens nog steeds niet veel, ze is altijd al een mager scharminkel geweest, maar nu is ze oud (en waarschijnlijk ook wijs) en heeft ze bedacht dat ze best wel eens dik mocht worden. Of ze was gewoon jaloers op Mr. Lee's prachtige ronde curven. Mr. Lee schommelt gewoon met 10 gram rondom de 1295 gram. Ja, dat is veel voor een cavia, maar goed, ik haal er soms wat vacht van af en dan is hij weer lichter, dus ja.

Maar Macy wou zelf graag vertellen hoe het zit met haar gewicht, daarom heb ik, zonder met haar te overleggen, dit filmpje gemaakt:



Op het eind, toen de camera uit was, ik klaar met alles voor Macy, toen begon Macy opeens gras te eten. Mr. Lee heeft 20 minuten op het gras gezeten en is er meerdere malen af gesprongen, hij eet het niet (behalve als het net gezaaid is, dus jong, groen gras)

Goed, inmiddels ben ik moe en hongerig, dus ik ga eten maken. Voor iedereen eet smakelijk en tot de volgende blog maar weer :)

1 opmerking: