donderdag 29 oktober 2015

Toekomst

De afgelopen week ben ik bezig geweest met iets wat mijn toekomstige baan kan gaan zijn. Via de universiteit verzorg ik het Mobiele Practicum: Reizend DNA-lab: Prenataal onderzoek bij planten. Het is super veel werk, maar wel super leuk. Deze week alleen al heb ik geleerd hoe ik moet communiceren, wat nou de business kant is van prenataal onderzoek bij planten en vooral, hoe het practicum er nou wetenschappelijk uit ziet.

Nou weet ik zelf niet precies wat ik wil gaan doen na mijn studie, ik zit dus te overwegen om misschien het onderwijs in te gaan of om veldwerk te doen, misschien wel allebei (dat blijkt dus ook een ding te zijn). Nu ik hier zo over aan het nadenken ben, vraag ik me toch wel af of de cavia's ooit toekomstdromen hebben gehad.

Echter heb ik wel caafjes uit de opvang (wat ik persoonlijk beter vind dan een dierenwinkel), maar ze hebben daar alleen maar gezeten toen ze heel klein en jong waren, dus dat was maar een klein deel van hun leven.

Stel dat Macy kinderen had willen hebben, of Mr. Lee het mannetje waar de meeste vrouwtjes dol op zijn? Nou ja, dat werkt nu dus niet meer. Macy is te oud voor kleintjes en daarbij heeft ze een man zonder ballen. En ja, aangezien Mr. Lee geen ballen meer heeft, is hij nu maar over gestapt op het versieren van mensen.

Macy heeft trouwens ook wel potentie om de Columbus onder de cavia's te worden, ze rent overal naartoe, blind of niet, kent de omgeving of niet. Toen ze net bij mij stond, afgelopen januari, toen rende ze ook zo overal naartoe, toen kon ze nog zien. Inmiddels is ze blind en doet ze niet veel minder dan dat, alleen rent ze af en toe nog wel ergens tegenaan en dan is ze verbaast.

Mr. Lee heeft af en toe last van dagen dat je niet aan zijn rug, buik of billen mag zitten, misschien had hij wel de beste rodeo-cavia willen worden. Inmiddels ben ik er achter gekomen dat hij ook goed kan trappen (ik was aan het checken op vetknobbels en andere zaken die er niet horen te zijn, en dat viel niet in de smaak). Ik denk dat Lee ook talent heeft voor Ninja-cavia of Wereldkampioen kicktrappen (aangezien hij alleen aan trappen doet en ik een cavia nog nooit heb zien boxen) onder de zwaargewichtcavia's, categorie: Harig.

Onee, ik weet het! Ze willen een paprika worden! Ze zijn er met z'n tweeën zo dol op, dat het me niets zou verbazen als ze op een dag naar me toe komen en vragen of ze een paprika mogen zijn.

Naja, ik weet het allemaal niet. Ze liggen momenteel te slapen, misschien dromen ze er wel over.

Ik ga even boos kijken naar mijn vaders lasagne, die wil niet ontdooien. Verder eet smakelijk iedereen en tot snel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten