vrijdag 4 september 2015

Uitstelgedrag


Goed, na een hele vakantie bijna geen blogjes geplaatst te hebben, pak ik alles nu toch maar op. Ik moet ook wel zeggen dat ik niets over de cavia's heb kunnen schrijven, want ik heb ze de halve vakantie niet gezien. Nou weet ik niet of ik kan zeggen dat ze mij net zo veel gemist hebben als ik hun gemist heb, maar Mr. Lee was wel enthousiast bij het horen van mijn stem. Het zou wel leuk zijn als cavia's je konden missen zoals mensen elkaar missen.

Maar goed, ik ben nu weer dingen aan het uitstellen, zoals bijvoorbeeld het punt waar ik het over wou hebben: uitstelgedrag. Ik weet dat ik al eerder een blog heb geschreven over het uitstellen van studeren (SOGgen) maar dit was meer een soort van OOG: Opruim Ontwijkend Gedrag. Ik was de laatste week van de vakantie naar mijn kamer gegaan om daar alles op te ruimen, zodat alles opgeruimd en schoon was voor het collegejaar ging beginnen. Ik heb die week niet zo veel gedaan... Ja, veel Sims3 gespeeld en Dr. Who gekeken, maar niet veel opgeruimd.

Zodra mijn caafjes naar mijn kamer kwamen heb ik de plek waar ze staan opgeruimd, ze daar neergezet en vervolgens alles laten staan waar ik het had neergezet, of te wel, midden in mijn kamer, met precies een paadje waardoor je bij de keuken en de badkamer kon komen. Voordat ik dat paadje had aangelegd moest ik wel even mijn tandenborstel, tandpasta en deo uit de la pakken waar het lag, want ja, ik ging mijn kastje inbouwen.

Ik heb de hele week mezelf druk gemaakt over het feit dat het zo'n rommel was op mijn kamer en dat ik eigenlijk alleen maar op mijn bureaustoel goed kon zitten. Nou, dan zou je wel denken, doe er dan wat aan. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik was vooral bezig met leren, te organiseren wat ik moest leren, mijn brillenkoker te verplaatsen en de caafjes een beetje in de gaten aan het houden.

Het is wel grappig, Macy doet echt alsof er niets aan de hand is en gaat gewoon door met het zijn van een cavia, terwijl Mr. Lee zich druk aan het maken is om de omgeving. Hij vindt het wel raar dat Macy een beetje zich normaal gedraagd, maar het duurde ook maar een weekje voordat Mr. Lee zich ook normaal ging gedragen. Toen ik dat realiseerde had ik wel echt zo iets van: Get over yourselves en ga eens opruimen! Dus daar ben ik donderdagavond dan dus ook maar mee begonnen. Alle caviaspullen opgeruimd, deel van mijn koffer opgeruimd, de afwas gedaan en alle kussens van mijn bed opgestapeld. Het was al de helft van alle rommel en ik voelde me gelijk al een stuk beter.

Vrijdag heb ik de andere helft van de kamer opgeruimd en de caviakooi schoongemaakt. Dat was fijn, nou is mijn kamer ongeveer opgeruimd en de caviakooi schoon en vol met hooi (waar de caafjes blij van worden).

Opgeruimd staat netjes en tot de volgende blog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten