donderdag 17 september 2015

Mr. Lee voelt zich blauw

Mr. Lee in het hooi
Iedereen kent het wel eens, het gevoel dat je compleet faalt in alles, dat niets je mee zit vandaag en vooral dat niets je smaakt. Nou, het overkomt niet alleen mensen, ook cavia's en zelfs paarden hebben er last van. Bij dieren worden deze dagen echter vaker goede en slechte dagen genoemd. Nou heb ik wel last van slechte dagen (dus dagen dat ik me down voel/in een dipje zit), maar meestal kom ik er zo weer uit (beetje chocolade, een lekkere boterham met pindakaas doen wonderen :) )
 



Nou had Mr. Lee de afgelopen twee dagen een beetje een rustige, afzijdige houding waarin hij niet zo'n zin had in... nou ja, eigenlijk alles. Hij lag vooral te slapen, zicht te verstoppen, alleen af en toe naar buiten om wat te drinken en ja, beetje pluizig te zijn. Nou ken ik Lee goed genoeg om te weten dat er wat mis met hem is. Hij is altijd super vrolijk en aanhankelijk en moet meestal vooraan in de rij staan voor wat dan ook (behalve een bad... en haren knippen). De afgelopen dagen heb ik alleen Macy gezien, die gewoon haar ding aan het doen was en duidelijk een vrolijke bui had, want ja, wanneer kan je nou als blinde rondscharrelen zonder dat je een andere cavia tegenkomt? Juist ja, dat gebeurt bijna nooit.

Maar wat kan je doen tegen een chagrijnige cavia? Ik heb een idee, knuffelen! Ik dus vet fanatiek Mr. Lee zitten knuffelen en geaaid, billen met rust gelaten. Maar meneer bleef chagrijnig. Nou, dan de volgende oplossing: een berg hooi in de kooi. Nou daar werd hij wel een soort van enthousiast van, hij moest er in liggen en slapen, zoals te zien is op bovenstaande foto.

Macy in het hooi
Macy bleef onder dit gewoon zichzelf, met haar ups en downs die ik inmiddels gewend ben en zelf zij heeft nog lekker in het hooi, dat al plat gewalst was door Mr. Lee gelegen.

Mr. Lee is na twee dagen, nadat ik had bedacht dat hij het wel eens koud kon hebben 's nachts, weer een beetje vrolijker geworden en vanavond stond hij weer super vrolijk te bedelen om eten, was druk bezig met Macy in de weg te zitten en was vooral mijn neus aan het likken als die weer te dicht in de buurt kwam van zijn neus.

Ik ben blij dat hij eruit gekomen is en dat het niks ernstigs is. Morgen nog maar even voor de zekerheid in de gaten houden, want je weet het nooit met cavia's, maar ik denk dat het wel goed komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten