woensdag 4 april 2018

Nico is er klaar mee

 Na een soort van bericht over Teddy, nu een bericht over Nico!

Zoals je wel weet is Nico een langharige cavia. Dit betekend dat er af en toe wat met zijn haar gedaan moet worden, om ervoor te zorgen dat zijn haar zijn leven niet belemmerd. Nu is Nico van nature heel zachtaardig en geduldig, maar soms kan hij het ook helemaal zat zijn.

Laatst was ik wat knopen bij zijn achterbenen aan het wegknippen en toen was hij het helemaal zat, dat gefrunnik aan zijn achterste. Dus besloot hij die handen die aan zijn benen en billen zaten eens een lesje te leren. Nico trof mij daar aan (wat een verrassing!) en besloot toen maar om medelijden te kweken bij mij. Het werkte niet zo, want zijn billen moesten echt meer klitvrij dan ze waren. Ik merkte toen wel dat hij het gewoon echt zat was, waarschijnlijk komt het door die keer dat ik 3 enorme klitten op nare plekken heb moeten wegknippen (en misschien de horrorverhalen van Teddy omdat ik af en toe haar nagels knip). Ik kwam er ook achter dat Nico dus een beetje sterk ruikt. Niet dramatisch opzich, maar ik heb toch liever dat hij niet zo.... mannelijk ruikt omdat alles dan heel snel mannelijk ruikt, inclusief de kooi en mijn handen.

Nu heb ik Nico dus al wel een keer eerder onder de kraan gehouden, dat was misschien niet het beste idee dat ik ooit had, want Nico heeft veel vacht en wordt dus ook lekker veel nat.

Even een disclaimer: ik was alleen vieze en stinkende cavia's en dan eigenlijk alleen nog maar het deel dat niet lekker ruikt of vies is, zoals de billen. Soms mogen ze even in een pierenbadje spelen, maar Teddy vindt dat niet leuk en Nico wordt er nat van.

Als je cavia's überhaupt wast, dan kan je rekenen op een nat pak, maar met Nico is het dus een soort van extra nat pak. En met Teddy is het een complete douche, omdat ze uit bad in je armen springt, maar daar een andere keer meer over.

Nico dus gebadderd. Nico vond het niet het leukste dat we samen gedaan hebben. Hij vond het nat en waterig en nat enzo. Ook vond hij de blootstelling aan zo veel andere omgeving niet stimulerend voor zijn billen, dus die verstopte hij in een hoekje.

Nico die zijn achterste veilig stelt in de natte omgeving van mijn gootsteen.

Ik had hem even moeten overtuigen dat er niks ergs aan nattigheid is, hij vond het allemaal wel erg. Uiteindelijk win ik het wel van hem, maar we moeten het wel leuk houden. Het wassen bestond dus uit Nico omdraaien, zijn achterste wassen, knopen eruit knippen, achterste inzepen, Nico uitspoelen, Nico onder de kraan laten spring.... Wacht, dat was niet het plan. Nico was het een beetje zat, dus besloot hij uit mijn houdgreep proberen te springen, maar dan met een halve draai erbij. Ik heb hem gered van de kraan, die nog aan stond, want anders was hij helemaal nat geweest en had ik hem helemaal moeten drogen.

Gelukkig niks ernstigs gevonden tijdens het wassen en hij ruikt ook weer naar babyshampoo (zacht voor de gevoelige caviahuid)

Het drogen van cavia's levert altijd een soort van stress bij mij op. Ze moeten zo snel mogelijk zo droog mogelijk worden, anders kunnen ze kou vatten. Daarnaast moet je ze ook nog droogknuffelen met eventuele caviaplasjes als bijverschijnsel (of wraakactie, ik weet het nog niet zo goed). Met het droogknuffelen (wat gewoon een cavia in een handdoekje op je schoot hebben zitten is) nog mooie hoofdfoto's van Nico kunnen maken, een daarvan staat bovenaan deze blog. Ik heb een oude foto van toen Nico er net was (ik geloof zelfs dat het de introductie was) van zijn hoofd boven mijn tv hangen, en daar heeft hij ook zo'n hoofdje. Het lijkt haast wel alsof hij niet echt ouder is geworden. Toch wel leuk om te zien dat het gezichtje vooral wijzer wordt, maar niet per se ouder.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten