dinsdag 7 juli 2015

Apps

Mijn cavia's zijn net bewegingssensors. Zodra je beweegt gaat het alarm af. En soms is het heel handig en leuk en soms is het heel vervelend. Vooral als het om 01:00 uur 's nachts is. Dan lig ik al een uur of wat op bed, en dan moet ik even naar de wc of wat water drinken en dan opeens: "Ik zie jou bewegen, ik wil eten!" En dan moet ik ze weer helemaal stil zien te krijgen. Nou is dat vrij simpel, ik kan gewoon een paar blaadjes witlof er extra in gooien, of ik kan moeilijk gaan doen en Mr. Lee tot stilte aaien (soms werkt dat beter dan eten).

Maar nou zijn ze niet alleen 's nachts een bewegingssensor, maar ook wel eens overdag. En soms heb ik er ook echt compleet geen zin in. En dit is dan wat ik doe: gewoon op mijn bed of in mijn love-seat zitten en spelletjes op mijn tablet spelen en vooral heel stil zitten.

Nou heb ik helaas niet allemaal van die spelletjes waar ik onbeperkt kan spelen of waar ik weinig wachttijd heb, dus dan speel ik meerdere spelletjes. Maar in sommige gevallen komt het voor dat ik overal ben uitgespeeld en dan dus nieuwe apps moet gaan installeren. Inmiddels heb ik echt een berg spelletjes die ik allemaal speel: The Tribez, My Horse, HayDay, Transport Empire, Forge of Empires,  100 doors: World of History, HorseHeaven, Plague Inc., Little Things Forever en Family Guy: Quest for Stuff. En zelfs met deze spellen raak ik uitgespeeld, dus heb ik onlangs maar nieuwe geïnstalleerd. Dus naast alle eerder genoemde spellen heb ik nu ook: Paradise Island 2, Maritime Kingdom, Godus, SimCity BuildIt, The Sims Freeplay en The Secret Society. Dus ik heb opzich genoeg te doen.

Nu het vakantie is heb ik ook alle tijd om alle spellen uit te proberen en weer zo ver te spelen dat er weinig aan is. Naast natuurlijk de natuur in duiken om gave planten te scoren en mijn determinatieskills omhoog te brengen (en ook zou het leuk zijn als mijn "basiskennislijst" wordt uitgebreid)

Vrees niet, de cavia's worden niet compleet genegeerd, ze krijgen gewoon nog genoeg aandacht en eten, alleen kunnen ze ook een beetje overdrijven. Een goed baasje weet wanneer haar cavia's te veel eten (er zijn, ondanks alle extra voerrondes nog geen vetkwabjes te voelen/zien, dus ik ben nog goed bezig) en wanneer ze zeuren om aandacht of wanneer ze gewoon verveeld zijn (meestal het laatste helaas, maar even knuffelen en rond laten lopen, helpt heel goed).

Maar ondanks dat ik heel stil naast mijn computer zit, is het toch voertijd voor de beesten en staan ze nu naar de koelkast te fluiten.

De plicht roept,

Tot de volgende blog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten