woensdag 24 juni 2015

Time flies...

Zo, het is alweer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven hier. Nou is er best wel veel gebeurt, maar ook eigenlijk wel weer weinig... Ik heb een planningsfoutje gemaakt waardoor ik nu nog twee weken vrij ben, maar toch heb ik het behoorlijk druk met het huishouden weer een beetje op orde maken (spullen opruimen, stof weghalen enzo) en op de een of andere manier heb ik het sociaal weer super druk en daarnaast ben ik op dit moment ook nog een beetje ziekjes... Het komt vast allemaal wel weer goed.

Vaderdag was laatst. Ook voor mijn vader had ik een cadeau besteld ergens op internet. Nou was het probleem wel een beetje dat ik gisteren pas de verzendbevestiging heb gehad en dat betekend dus dat ik het cadeau vandaag of morgen in de bus kan verwachten... Vandaag zou leuk zijn, dan kan ik hem morgen aan mijn vader geven. Maar naast een cadeautje dat niet binnen was gekomen, heb ik ook nog twee mislukte taarten gebakken. Het gebeurt niet vaak dat er twee taarten mislukken, maar als het gebeurt, wordt het wel meteen een zooitje. Ik had dus een bladerdeegtaart met vanillevulling gemaakt. Nou moet de vanillevulling dus in de bladerdeegtaart gegoten worden en dan in de koelkast opstijven. Het gieten ging goed, het opstijven ging ook goed, de vulling in de taart laten zitten wat minder... er bleek een gat in de rand te zitten en daardoor stroomde alles eruit. Verder was de andere taart (nou ja, eigenlijk cake) niet gaar ondanks de "gaarproef". Helaas was die glutenvrij, en glutenvrij cakebeslag smaakt niet zo lekker... De leeggelopen vanilletaart was wel lekker, ondanks de kleine hoeveelheid vulling en ik denk dat ik hem wel opnieuw ga maken. Die andere taart was gewoon pech hebben.

Verder gaat het goed me de caafjes. Ze hebben nu weer hun favoriete hooi weer en dat laten ze blijken ook! Er moet helemaal doorheen gelopen worden en op gelegen en vooral van gegeten worden. Op dit moment wordt het hooi ernstig plat gewalst door Lee en daarbij ook opgegeten. Macy is een beetje heen en weer aan het scharrelen en doet alsof ze me kan zien (wat niet zo is, ze heeft nu staar aan twee ogen). Ik dacht laatst: Kom ik doe eens gek en geef ze wortel. Ze waren er blij mee. Erg blij. Heel erg blij, totdat ze het voor de 3e keer kregen, toen waren ze minder blij.
Mr. Lee op zijn platte hooiberg



















Met Frank gaat alles ook goed. Ik weet niet of ik er al wat over geschreven had, maar ik heb Frank een nieuw kunstje geleerd: met zijn oren wapperen. Het is echt enorm schattig en hij snapte het commando in één middag! Ik ben echt enorm trots op hem. Het is alleen wel jammer dat ik ziek ben, anders had ik lekker verder kunnen clickeren met hem. Voor nu moet ik het maar even doen met dit filmpje:



Naast dat Frank en ik clickeren, zijn we ook begonnen met het werken aan de hand. Dit is voor Frank een oude bekende iets, voor mij compleet nieuw. Laatst had ik er dus les in van Harma, en daar was al wel duidelijk te zien dat Frank het snapte en netjes deed wat er gevraagd werd van hem. Ik was er wel enthousiast over. Ik had deze week graag wat met hem willen doen, maar ja, ben ziek, werkt dus niet. Verder zat mijn rug daarna ook ontzettend vast, wat mijn fysio dus weer niet leuk vond.

Maar goed, ik ga even een lekkere stomende kop thee zetten en lui voor de tv liggen (naja, tv draaien zodat ik op mijn bed voor de tv kan liggen) en lekker uitrusten, zodat ik straks weer helemaal beter ben en met Frank dingen kan gaan doen en de cavia's meer knuffelen (zonder misselijk te worden als ik ze oppak)

Tot de volgende blog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten