donderdag 19 mei 2016

Jong vs. Oud

Teddy en Mr, Lee aan het uitrusten na de "grand escape"
Het hebben van een jonge cavia is erg verfrissend. Op de een of andere manier denk je nog steeds dat je oude cavia's jong zijn, maar zodra je een jong ding hebt, zie je opeens hoe oud je oude cavia wel niet is. Neem bijvoorbeeld Teddy, ze is denk ik een half jaartje oud, springerig, pieperig, en vooral een druk beestje. Daarnaast heb je dan Lee, die wat stijf is geworden, graag slaapt en eet. Samen in de kooi gaat alles goed, maar zodra je Mr. Lee en Teddy buiten zet, rent Teddy alle kanten op en probeert Lee er achteraan te hobbelen (jup, hobbelen, veel meer doet hij niet).

Vandaag was toch wel bijzonder, ik wou even wat rustigs voor mezelf doen, toen Teddy besloot om te gaan zitten piepen totdat ik uitgevogeld had wat ze nou precies wou. Ik uiteindelijk maar geknuffeld en buiten laten spelen. Teddy vond het gebied wat ik uit had gezet niet groot genoeg, dus besloot ze er overheen te springen.

En een LOL dat ze had! Ik dacht niet dat ik haar ooit zou gaan zien Popcornen, maar jap, dat deed ze toch wel, en hard ook! Ik geloof dat ze wel 6 rondjes door mijn kamer heeft gerend. En Lee misschien 3, wat toch nog veel voor hem is.

Aan het eind van de rit had ik toch maar besloten om de beestjes te vangen en terug te zetten. Lee was zo gevangen, hij weet hoe het werkt. Teddy daarentegen heeft me ongeveer alle hoeken van de kamer laten zien (ik wist niet dat er ruimte achter de kachel was, en daar ligt dus ook al mijn verdwenen spullen). Ik leer veel van dat beest. Zoals: als je haar niet goed vast houdt en haar dus even neerzet om haar beter vast te pakken, zit ze alweer achter iets anders... Naja. Ik heb haar gevangen.

Na een half uurtje dat ze allebei in de kooi zaten, lagen ze lekker te slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten